Wil je weten hoe volwassen jouw bedrijf is op digital customer experience gebied?

Doe nu de test!

De test

Hoe digitaal ben jij?
Ongetwijfeld beschik je met jouw bedrijf over vele digitale middelen. Maar hoe bepaal je nou of je daarmee op de goede weg bent? Ben je digitaal ‘volwassen’, of zijn er nog veel verbeterpunten op je digitale pad en in je customer experience? Met onze digital maturity scan weet je het binnen enkele minuten.

Customer wat?
Customer experience: hoe ervaart de klant jouw organisatie? Klanten zijn veeleisend, ze willen jouw organisatie goed kunnen bereiken, via vele kanalen en middelen. En dat alles veilig, snel en efficiënt. Dat vraagt om inzicht in je klant. Wat drijft de klant en wat heeft hij nodig? Heb je dit inzicht, dan heb je een voorsprong.

Hoe werkt het?
Customer experience bestaat uit tien belangrijke onderwerpen binnen de digitale marketing. We stellen vragen over deze tien onderwerpen, waarbij je de stelling beantwoord met het cijfer 1 tot en met 7. Op de schaal staat 1 gelijk aan ‘helemaal onwaar’ en 7 staat voor ‘helemaal waar’. Huur je een externe partij in voor bepaalde marketingzaken? Neem die prestaties gerust mee in de scores. Vul ‘n.v.t’ in als je een aspect helemaal niet gebruikt.

Het resultaat
De test bepaalt op welk niveau van customer experience je zit. We hebben het customer experience-niveau opgedeeld in zeven fases. Van de eerste stappen op het digitale pad, tot heel bedreven in de digitale marketing.

De uitslag van de test laat aan de hand van een visualisatie zien in welke fase jouw bedrijf zich bevindt. Daarnaast geeft de tool je inzicht in je verbeterpunten en je kansen. Zo kan jij de klant van vandaag datgene bieden waar hij naar op zoek is.

start